Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Varsator
(20 Ianuarie - 18 Februarie)
Cultura generala
Cubul Rubik a fost inventat de maghiarul Erno Rubik.
› vrei mai multBancul zilei
Intrebare : Cu ce merg albinele la scoala ?
Raspuns : Cu auto buzzzzzzzzzzzzul
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Teze_Nationale
Subiecte Examen Teze Nationale
EVALUARE NATIONALA 2010
Limba_si_literatura_romana_barem_1
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 56595 bytes |
EVALUARE NATIONALA- 2010 Proba scrisa la LIMBA si LITERATURA ROMANA
Clasa a Vlll-a Barem de evaluare si de notare
MODEL 1
• Nu se acorda punctaje intermediare, altele decat cele precizate explicit
prin barem.
• Se vor puncta orice formulari si modalitati de rezolvare corecta a cerintelor,
in acord cu ideile precizate in barem.
Subiectul I (42 de puncte)
A.
1. Exemple de raspuns: zapezii, promoroaca, reci etc. (2p.+2p.+2p.) 6 puncte
2. Varianta corecta: stau, al-bas-tra, bas-me, noap-tea, trun-chiuri, flu-turi.
(1 p.+1 p.+1 p.+1 p.+1 p.+1 p.) 6 puncte
3. Exemple de raspuns: plopii [...] stau de veghe la fereastra, culca [...]
umbra lor albastra, Iarna trista-mbraca stresinile somnoroase etc. (2p.+2p.+2p.)
6 puncte
4. Exemple de raspuns: orasul adormit, vazduhul neclintit, umbra albastra, alba
colonada etc. (2p.+2p.+2p.) 6 puncte
5. Exemplu de raspuns: Primele doua versuri ale poeziei nuanteaza ideea prefigurata
de titlul poeziei, creand o imagine vizuala a ninsorii, in contrast cu linistea
unei nopti de iarna. Metafora margaritarelor confera stralucire/ luminozitate
sclipitoare fulgilor de zapada care se astern in linistea noptii. Versurile
sugereaza o puternica opozitie intre stralucirea fulguranta a zapezii care se
asterne si lipsa de sonoritate a decorului de iarna descris etc. (6 p. pentru
raspuns convingator, adecvat; 4 p. pentru un raspuns partial; 2 p. pentru incercarea
de a formula un raspuns adecvat cerintei) 6 puncte
B.
ilustrarea relatiei dintre titlu si continutul fragmentului de text liric; (4
p. pentru un raspuns convingator, adecvat; 2 puncte pentru un raspuns partial)
4 puncte
evidentierea mijloacelor artistice prin care este sustinuta ideea sugerata de
titlu; (4 p. pentru un raspuns convingator, adecvat cu evidentierea a 2 mijloace
artistice; 2 puncte pentru un raspuns partial si evidentierea unui singur mijloc
artistic) 4 puncte
utilizarea unei structuri adecvate tipului de text si cerintei formulate (claritatea
si coerenta ideilor, echilibru intre componente: opinie - motivare, dispunerea
paragrafelor) - adecvata contextului: 2 p./ partial adecvata: 1 p.; 2 puncte
respectarea limitelor de spatiu indicate. 2 puncte
Subiectul al ll-lea (36 de puncte)
A.
1. Autorul articolului este Bogdan Greavu. Articolul a aparut integral in revista
Terra Magazin. Localitatile de pe traseul de excursie sunf.Tulcea, Chilia, Sulina.
(2p.+2p.+2p.) 6 puncte
2. Exemple de raspunsuri: consultarea site-urilor si a forumurilor de cicloturism,
discutia cu localnicii etc. 6 puncte
3. c) 6 puncte
4. am pornit - predicat verbal, modul indicativ, a strabate - atribut verbal,
modul infinitiv, sa se alature - predicat verbal, modul conjunctiv. (2 p. -
1p.+1p.; 2 p. - 1p.+1p.; 2p. - 1p.+1p.) 6 puncte
B.
prezentarea opiniei despre dificultatile calatoriei cu bicicleta prin delta;
4 puncte
reproducerea secventelor din text care ilustreaza dificultatile calatoriei prin
delta; 4 puncte
utilizarea unei structuri adecvate tipului de text si cerintei formulate (claritatea
si coerenta ideilor, echilibru intre componente: opinie - motivare, dispunerea
paragrafelor) - adecvata contextului: 2 p./ partial adecvata: 1 p 2 puncte
respectarea limitelor de spatiu indicate. 2 puncte
Acordarea punctajului pentru redactare
12 puncte se acorda pentru:
unitatea compozitiei; 1 punct
coerenta textului; 2 puncte
registrul de comunicare, stilul si vocabularul adecvate continutului; 2 puncte
ortografia; 3 puncte
punctuatia; 2 puncte
asezarea corecta a textului in pagina, lizibilitatea. 2 puncte
NOTA. Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se obtine
prin impartirea la 10 a punctajului obtinut de elev.