Educatie
Horoscopul zilei

Balanta
(22 Septembrie - 22 Octombrie)
Azi nu vei fi intr-o dispozitie prea buna, sanatatea iti joaca feste. Asa ca trebuie sa ai grija la alimentatie si la cum iti vei face programul azi.
› vrei zodia taCultura generala
In U.S.A., rosul este cea mai folosita culoare pentru masini.
› vrei mai multBancul zilei
Cica la alegerile prezidentiale din 2009, din Romania, candideaza si Corneliu Vadim Tudor.
- Ah, ce nebunie o sa fie...!
Shop Clopotel.ro

World Cyber Games - olimpiada jocurilor pe calculator
17 Octombrie 2004World Cyber Games, cea mai mare competitie de jocuri electronice a lumii, a luat sfirsit saptamina trecuta.
Chiar daca a avut reprezentanti in sase din cele opt sectiuni ale competitiei, Romania nu a obtinut nici un premiu, spre deosebire de editia trecuta, din 2003, cind reprezentativa noastra a izbutit sa obtina un bronz la WarCraft lll, prin Sorin Popescu.
Din tarile din est, Bulgaria si Ucraina au obtinut fiecare cite o medalie de bronz, bulgarii la concursul de Starcraft, iar ucrainenii la cel de Unreal Tournement 2004. Amindoua tarile s-au clasat pe locul 9 pe natiuni. De altfel, anul trecut, bulgarii au obtinut o medalie de aur, cistigatorul declarind ca in urma concursului a devenit “un om bogat”.
700 de participanti din 62 de tari
In editia de anul acesta, Olanda figureaza pe primul loc, urmata de Coreea de Sud si SUA, care a obtinut si titlul cel mai rivnit, in cadrul concursului de Counter-Strike. La acesta sectiune premiul se ridica la 50.000 $. In doua din cele opt sectiuni, romanii au iesit din faza grupelor: este vorba de George Ciurascu, “Shamanul”, in cadrul concursului de StarCraft, si Alexandru Andrei, “Crimson” (la WarCraft), care a fost la un pas de a accede in semifinala. A fost insa eliminat in sferturi de actualul detinator al bronzului, francezul Merlo Yoan, “Yoanm”. Romanii au avut in total 16 reprezentanti, 11 la concursurile individuale si 5 la echipa de Counter-Strike. Jocurile alese pentru aceasta editie au fost de tip Shooter (Counter-Strike: Condition Zero, Unreal Tournament 2004, Halo), simulator (FIFA 2004 pentru fotbal, Need For Speed: Underground si Project Gotham Racing pentru curse auto) si strategie (Starcraft: Brood War si WarCraft lll: The Frozen Throne). Concursul se afla la a patra editie. Primele trei editii s-au tinut in Coreea de Sud, dar, data fiind popularitatea in crestere a concursului, organizatorii au hotarit sa aiba loc in SUA. Daca la prima editie s-au inregistrat 430 de participanti din 47 de tari, actuala editie a strins 700 participanti din 62 de tari. Competitia s-a desfasurat la San Francisco, unde a fost amenajat un adevarat orasel virtual cu aspect SF pentru concurenti si spectatori. In cele cinci zile ale concursului, spectatorii s-au putut delecta nu numai cu imagini transmise de pe monitoarele jucatorilor, ci si cu spectacole “in lumea reala” de arte martiale coreene sau de dans.
“Gamer-ii profesionisti” traiesc din jocuri
In ultimii ani, industria jocurilor PC a inregistrat cresteri incredibile ale cifrei de afaceri, numai in Statele Unite profitul fiind de 10 miliarde de dolari. Acesta e motivul pentru care gamer-ii s-au profesionalizat, au format “clanuri”, echipe si s-a trecut la organizarea de campionate. La noi, cel mai puternic clan pare sa fie The Elder Gods, din Capitala. “Bucurestenii”, declara Mihai Sfrijan, redactor-sef al revistei de jocuri PC “Level”, “s-au miscat de la distanta cel mai bine din tara”. De altfel, din cei 16 reprezentanti ai Romaniei la World Cyber Games, 13 apartin clanului bucurestean. Visul lor este sa ajunga la statulul de “gamer profesionist”, dar din nefericire acest lucru nu e posibil inca in Romania. Un gamer profesionist traieste, ca orice sportiv campion, din banii pe care-i cistiga practicind jocul in care s-a specializat. Oricit de putin credibil ar suna, realitatea ne arata ca in anumite state au aparut oameni care traiesc din jocuri PC. “Parintii mei”, declara Michael Korduner din Stockholm, “nu au privit cu ochi buni pasiunea mea la inceput. Dar cind am inceput sa calatoresc si sa fac bani din asta, si-au dat seama ca jocurile nu sint pierdere de vreme”. Un gamer campion se comporta ca orice sportiv profesionist: se antreneaza toata ziua, sustine meciuri demonstrative ca sahistii, face reclama pentru companii din aria informaticii.
20 de ore in fata monitorului
Gamer-ii se considera o categorie speciala. Nu oricine din cei care intra in contact cu jocurile PC poate fi considerat gamer: “Asa, ocazional, se joaca si mama. Gamer e cel care are microbul, care stringe bani, ofteaza si numara orele pina apare revista “Level” sau un joc”, declara Andrei Bujan, un gamer de 18 ani. El ne dezvaluie si o proba de rezistenta care da masura dedicarii unui gamer autentic fata de hobby-ul sau: “Sa reziste la 20 de ore de joc cu setarile de grafica date la maximum”. Andrei Balan a terminat 320 de jocuri fara trisari si pe “cel mai ultra high difficulty level”, cum se exprima. Trisarile se refera la “cheat-uri”, programe care te ajuta sa termini un joc fara sa fi infrint. Desi ele sint foarte cunoscute, “un gamer adevarat niciodata nu le utilizeaza”, ne spune Andrei.
Interviu cu Mihai Sfrijan, redactor-sef “Level”
WCG este cel mai important concurs de jocuri?
Acum citiva ani raspunsul ar fi fost nu, pentru ca evenimentele de acest gen din SUA tineau capul de afis. Acum, da.
Romania a luat vreun premiu international (in afara de bronzul de la WCG-ul de anul trecut)?
Avind in vedere ca a fost prima participare romaneasca la un asemenea eveniment, nu.
Ai afirmat ca exista gamer-i care traiesc din asta. Poti sa detaliezi?
Da, sint oameni care sint cei mai buni la un anumit joc. “In afara”, lucrul asta este exploatat. Omul calatoreste in intreaga lume, tine meciuri demonstrative, participa la concursuri, semneaza autografe la fani. E sponsorizat, trebuie sa poarte sapca cu sponsorul si altele. Exact ca la orice alt sport. Se obtin multi bani, asa ca un jucator profesionist (la fel ca un sportiv profesionist) se concentreaza numai pe treaba asta.
Ce lipseste in Romania pentru a dezvolta acest sport?
O “istorie” in domeniu. Deocamdata la noi abia a aparut fenomenul, insa cred ca o sa recuperam destul de repede teren. Alta problema sint sponsorii, pentru ca in Romania inca nu se investesc destui bani in acest domeniu.