Horoscopul zilei

Taur
(21 Aprilie - 21 Mai)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Caii sunt impartiti in 3 grupe: cei cu "sange fierbinte", folositi in cursele de cai de viteza, cei cu "sange cald", in sporturi precum sarituri peste obstacole si cei cu "sange rece", utilizati ca animale de povara.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Un hot intra intr-o casa si incepe sa fure ... Dupa o vreme aude:
-Iisus te priveste!!!
Nu baga in seama voce continua sa fure ... Iar aude vocea aceea si nervos se intoarse hotarat sa-i inchida gura vorbaretului.Dupa ce s-a uitat putin prin casa vazu un papagal si la intrebat:
-Tu esti ,ma, Iisus?
-Nu,eu sunt Moise!
-Ce prost si-ar numi papagalul Moise?
-Acelasi prost care si-a numit dobermanul Iisus!

› vrei mai mult

Studiu UP Generation: 72% din tinerii din Romania isi doresc sa invete mai mult decat ce le ofera scoala sau facultatea

17 Iunie 2024

UP Generation

Educatia financiara, vorbitul in public, marketing si comunicare - top 3 arii pe lista lor de prioritati


Sapte din zece tineri din Romania isi doresc programe de invatare bazate pe exemple practice, exercitii si scenarii reale de viata. Un studiu realizat de UP Generation in colaborare cu agentia de cercetare de piata MKOR releva ca tinerii romani cu varste intre 16 si 24 de ani vor sa urmeze programe de invatare diferite de curricula traditionala, care sa ii ajute sa isi descopere talentele si sa ii pregateasca pentru reusita. UP Generation este singurul program de mentorat pentru tineri, care antreneaza abilitatile profesionale si de viata.


Dezvoltarea personala si pregatirea pentru viata profesionala reprezinta o preocupare majora pentru tinerii romani. Aproape toti (95%) au identificat deja ariile pe care vor sa le imbunatateasca, in top trei preferinte fiind: educatia financiara (37%), vorbitul in public (36%) si marketingul si comunicarea (28%).


Topul este completat de domenii mai orientate spre business, precum leadership si management (25%) sau educatie antreprenoriala (22%). Tehnologia si inovatia atrag, de asemenea, un sfert dintre respondenti.


Particularitati demografice in preferintele de invatare


In plus, exista particularitati in functie de caracteristicile demografice, prevalente fiind genul si etapa de viata in care se afla respondentii, ceea ce reflecta nevoia de invatare adaptata nevoilor specifice. De exemplu, adolescentii isi doresc cel mai mult sa se poata exprima liber in public, in timp ce pentru studenti si cei care deja se afla la primul job, educatia financiara devine o prioritate peste media generala.


In acelasi timp, tinerele sunt mai atrase de dezvoltarea empatiei si a inteligentei emotionale (24%), spre deosebire de baieti, care au o apetenta mai crescuta pentru zona tech (30%), inclusiv AI. De asemenea, vanzarile si negocierea sunt domenii preferate de baieti.


Aspiratii si nevoi de dezvoltare: stabilitate financiara


Intrebati ce schimbari ar vrea sa aduca in viata lor pentru a se simti impliniti, 14% dintre tineri au declarat ca isi doresc stabilitate financiara, iar 12% - invatare si educatie. Un procent similar cauta o schimbare in viata profesionala: de la a gasi un loc de munca sau a-l schimba pe cel actual, pana la a castiga mai mult sau a se bucura de mai multa flexibilitate. Imbunatatirea abilitatilor sociale si emotionale, precum si cresterea increderii in sine ar aduce implinirea pentru 6% dintre tinerii chestionati. 


Nu in ultimul rand, tinerii apreciaza accesul la mentori care sa ii ghideze in dezvoltarea profesionala si personala, mai arata studiul condus in decursul lunii mai 2024.


Cum pot fi aliniate abilitatile tinerilor la cerintele angajatorilor


„Din pacate, scoala nu pregateste copiii si tinerii pentru viata, nici personal, nici profesional. Tinerii nu sunt invatati sa gandeasca critic, cu propria minte, sa formuleze intrebari, sa caute informatii, sa gaseasca solutii si alternative la situatiile cu care se confrunta. Angajatorii isi doresc oameni capabili sa gandeasca independent, dar sistemul educational nu dezvolta aceste competente.


Adolescentii si tinerii se simt debusolati si coplesiti pentru ca nu reusesc sa-si gaseasca o traiectorie in viata in acord cu aspiratiile si abilitatile lor. Orientarea educationala si vocationala este realizata superficial, fiind chiar inexistenta in multe contexte, iar unui consilier vocational din scoli ii revin in grija prea multi elevi (peste 1000). 


Studiul pe care l-am realizat arata nevoia majora si interesul tinerilor de a imbunatati abilitati care nu le sunt predate nici la scoala, nici la facultate, si mai ales abilitati socio-umane esentiale in campul muncii, cum ar fi colaborarea, comunicarea, adaptabilitatea si gestionarea emotiilor, rezilienta. Abilitatile de viata sau mai degraba lipsa lor ne impiedica in indeplinirea potentialului, de cele mai multe ori.


Ne dorim sa antrenam viitorii antreprenori ai Generatiei Z pentru business si pentru viata, prin intermediul singurului program de mentorat din Romania de acest fel. Avem suficiente date despre ce vor tinerii, stim nevoile mediului de business, asa ca sansele de a ne aseza cu totii pe aceeasi pagina vin dintr-o cunoastere profunda si aplicata cu mari sanse de aliniere”, declara Monica Florea, CEO si fondator UP Generation, antreprenor cu  25 de ani de experienta de business.


Monica Florea s-a aflat la conducerea unor companii romanesti de top, cu implicatii in multiple industrii, unde a avut oportunitatea sa lucreze cu tineri si sa constate lipsa de perspective practice si indrumarea necesara, in ciuda talentului si dorintei acestora. Din dorinta de a produce o schimbare, de a le fi sprijin tinerilor si de a da mai departe experienta si expertiza acumulata, antreprenorul a lansat, in toamna anului 2023, programul intr-o forma pilot si in martie, anul curent, a lansat UP Generation.


Cori Cimpoca, fondatoarea agentiei de cercetare MKOR, antreprenor cu peste 15 ani de experienta de business si mentor in programele UP Generation, adauga:


„Aceasta nu este prima cercetare pe care o realizam in randul reprezentantilor Generatiei Z, iar datele ne confirma si de aceasta data ca tinerii isi doresc sa fie pregatiti mai bine pentru provocarile reale ale vietii personale sau profesionale. Interesul lor pentru dezvoltare dincolo de ceea ce ofera scoala ne bucura si ne da speranta, mai ales ca, la randul nostru, ne cautam constant colegi bine pregatiti. Suntem incantati ca am avut oportunitatea de a realiza acest studiu si ca exista un program precum UP Generation, care raspunde acestor nevoi critice. Personal, ma implic ori de cate ori este nevoie ca mentor, deoarece cred cu tarie in potentialul tinerilor si in importanta sprijinirii acestora pentru a-si atinge obiectivele”.


3 niveluri de pregatire: pentru viata, cariera si business


Munca in echipa, comunicarea, controlul emotiilor, gandirea critica, luarea deciziilor, mindset, autocunoasterea - acestea sunt doar cateva dintre abilitatile ce se antreneaza in programul deja lansat. Viziunea intregului proiect transformator apartine Monicai Florea, care impreuna cu o echipa de psihologi, psihopedagogi, traineri, antreprenori si profesionisti in diverse industrii au contribuit la configurarea acestuia ca sa serveasca nevoilor generatiei actuale, contextului social si de business actual, dar si viitorului.


UP Generation este structurat pe trei niveluri: pregatirea pentru viata - prin Life Skills Pro (program de mentorat adresat tinerilor cu varste intre 16-25 ani), pregatirea pentru cariera si business - prin Business Pro (program de mentorat derulat pe o perioada de un an, adresat tinerilor de + 20 de ani). Anul al treilea vizeaza lansarea unui business personal (program de mentorat pentru tinerii de +23 de ani). De asemenea, prin programul Dezvolio, este facilitata alegerea traiectoriilor educationale, vocationale si de cariera, care completeaza perspectiva de viata si de cariera a tinerilor.


Proiectul ofera posibilitatea tinerilor de a intalni antreprenori si profesionisti din diverse domenii si de a se dezvolta alaturi de tineri preocupati de viitorul lor.


UP Generation a debutat cu lansarea Life Skills Pro, singurul program de mentorat din Romania care ii inzestreaza pe tineri cu abilitatile vitale pentru viata. Primul modul a demonstrat deja un impact profund asupra tinerilor, asa cum reiese din testimonialele participantilor: imbunatatirea performantelor personale si profesionale, abilitatilor de comunicare si dorinta de a ramane in tara, dezvoltarea increderii in sine si in ideile proprii, recunoasterea emotiilor si confruntarea lor etc. Urmeaza sa fie lansate alte programe care sa formeze tinerii pentru a deveni antreprenori sau specialisti in management, marketing, vanzari, HR, digitalizare.


Viziunea pe termen lung este ca UP Generation sa devina un proiect de tara, care sa implice sistemul educational si mediul de afaceri, pentru ca peste un milion de tineri sa deprinda abilitatile de viata si de cariera, care sa le ofere o alta perspectiva ajutandu-i sa se dezvolte spre atingerea potentialului de care dispun.


Metodologie studiu


Metoda de cercetare: Sondaj de opinie online (CAWI)


Esantion: N=800, aleatoriu, stratificat, reprezentativ national pe criterii de gen si distributie geografica


Target: Barbati si femei, cu varsta cuprinsa intre 16-24 ani, din toate regiunile de dezvoltare ale tarii


Perioada: mai 2024

Inapoi la lista de stiri