Micutul Courvoisier si micuta L'Oreal
15 Noiembrie 2003
Americanii isi boteaza, din ce in ce mai des, copiii cu nume de marci internationale dintre cele mai diverse, de la L'Oreal la Chevrolet, Armani sau chiar ESPN, arata un studiu recent, citat de BBC online. Profesorul de psihologie Cleveland Evans a descoperit aceasta tendinta dupa ce a studiat registrele de asigurare sociala pe 2000. Profesor la Universitatea Bellevue, Nebraska, Evans a studiat numele date bebelusilor din Statele Unite in ultimii 25 de ani. El a descoperit astfel ca modelele de masini sunt o sursa favorita de inspiratie, 22 de fetite fiind inregistrate cu numele Infiniti, 55 de baieti numindu-se Chevy si alte cinci fete raspunzand la numele de Celica. Sapte baieti se numesc Del Monte, dupa o companie alimentara si nu mai putin de 49 se numesc Canon, dupa aparatul de fotografiat cu acelasi nume. Si casele de moda sau articolele vestimentare sunt prezente in registrul populatiei, 300 de fete numindu-se Armani, sase baieti Timberland si alti sapte Denim. In unele cazuri, parintii erau preocupati de altceva in momentul in care si-au inregistrat copiii, sase baieti fiind botezati dupa cognacul Courvoisier. Cazurile de mai sus contrasteaza puternic cu cel mai des intalnite nume din Statele Unite in 2002, care au fost Jacob si Emily. Evans a explicat pentru BBC ca unul dintre motivele care ii determina pe parinti sa aleaga nume de branduri pentru copiii lor este dorinta ca acestia sa fie diferiti de ceilalti. De asemenea, a spus profesorul, un nume ca Armani sau Chanel este asociat cu bani si lux, reflectand aspiratiile materiale ale familiei. "Situatia nu este diferita de cea din secolul al XIX-lea, cand parintii isi numeau copiii Ruby (rubin) sau Opal... Numele dat copilului reflecta aspiratiile parintilor", spune psihologul.