Horoscopul zilei

Capricorn
(21 Decembrie - 19 Ianuarie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Pentru a se apara de dusmani camila isi foloseste gura pentru a musca sau chiar scuipa, iar daca pericolul este mare ajunge sa-si calce atacatori in picioare.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Un om specialist in agricultura merge la Badea Vasile si-i spune : -Bade,niciodata n-o sa ai mere frumoase in acest pom fructifer pt. ca nu-l ingrijesti cum trebuie .! La care Badea zice : -Pai dom'le , ai multa dreptate! Mirat, dl zice: - Pai esti primul om din sat care imi da dreptate...cum se poate asa ceva?
-Pai omule drag,n-o sa fie niciodata mere in acest copac.
- In sfarsit,cine imi da dreptate...dar cum v-ati dat seama?
- Pai omule drag,asta e un prun de cand ma stiu!

› vrei mai mult

Flacoanele de parfum au creatori celebri

08 Octombrie 2004
Calitatea unui parfum este apreciata atat prin prisma miresmei emanate, cat si a elegantei ambalajului.

Aprecierea excelentei unui parfum nu este dictata exclusiv de simtul olfactiv, pentru ca un astfel de produs trebuie sa atraga privirea, in egala masura. In acest sens, marile case apeleaza nu numai la parfumieri antrenati, ci si la designeri si bijutieri care stiu sa puna in valoare continutul. Crearea unui parfum seamana cu arta conceperii unei simfonii, ambele avand trei parti esentiale - notele de inceput, centrale si finale – armonizate in acorduri extrem de sofisticate. In final, aceasta creatie are nevoie si de un context vizual. De-a lungul timpului, acest concept s-a dezvoltat, devenind o adevarata cultura, astfel incat astazi, ambalajele si sticlele care contin miresme de lux sunt considerate veritabile opere de arta in miniatura. In urma cu 100 de ani, François Coty, nume de care se leaga, printre altele, brevetarea atomizorului, exploatarea potentialului esentelor sintetice si amenajarea primelor standuri personalizate din magazine, a sesizat lipsa de imaginatie cu care erau prezentate parfumurile vremii. Acestea semanau mai degraba cu flacoanele medicinale, in timp ce el considera ca ambalajul trebuie sa fie un vesmant care sa caracterizeze unicitatea esentei. Prima creatie personalizata a fost executata, la comanda, de faimosul bijutier si artist sticlar René Lalique, caruia i-a incredintat apoi imaginea multor produse ale sale. Nume faimoase ale epocii, cum ar fi Baccarat, Bakst sau Draeger, au semnat ulterior flacoanele de parfum Coty. Parteneriatul dintre compania pe care a infiintat-o si artisti celebri continua si astazi. Iata ce declara designerul ?to, fondatorul si conducatorul studioului de creatie Ora-?to, despre colaborarea la brandul Adidas 3, unul din cele mai noi parfumuri lansate pe piata: "Pentru mine, cifra 3 este mai mult decat un numar. Este cifra mea norocoasa. Nascut intr-o zi de 3, sunt astazi inovatorul pasionantei lumi a imaginii tridimensionale. Cand Coty Beauty m-a contactat in legatura cu aparitia unei noi arome Adidas, marca ce are ca logo cele trei dungi, am devenit interesat instantaneu. Cand am descoperit ca cifra mea norocoasa va fi de acum inainte si numele unui parfum, am stiut ca asocierile pe care le faceam cu acest numar erau abia la inceput..." O marca de varf din segmentul parfumurilor selective, cum este Davidoff, nu putea sa nu beneficieze de contributia unui artist aflat si el in top. Este vorba de Karim Rashid, o stea in ascensiune pe scena internationala, care a elaborat designul sticlelor de parfum Echo si Echo Woman Davidoff. Asadar, un brand, doua produse, aceeasi semnatura celebra. Rashid s-a identificat total cu "libertatea urbana", conceptul parfumului Echo. "Daca libertatea ar fi fost o forma, aceasta ar fi fost biomorfica, fara sfarsit, rotunda si in continua miscare", spune el. Considera ca viitoarele trenduri in design vor reflecta ceea ce el descrie ca fiind o noua "global casualness", in care tehnologia este relaxata, iar obiectele sunt tactile, placute si implicite.

Continutul si ambalajul trebuie sa fie Intr-o armonie perfecta
François Coty considera ca un produs de lux merita un vesmant pe masura. Primul pas a fost abordarea lui René Lalique, un renumit bijutier care, in anul 1908, a desenat pentru Coty sticla parfumului L'Effleurt. Dupa succesul acesteia au urmat Cyclamen, Ambre Antique, Styx, Chypre etc., toate unice si de un bun-gust desavarsit. Pana in acel moment, cu putine exceptii, sticlele de parfum erau impersonale, aratand aidoma flacoanelor de medicamente.
Adidas 3 – un parfum care pare sa pluteasca intr-o sticla eleganta, de culoare neagra sau albastra pentru barbati, respectiv alba sau rosie pentru femei. Designul a fost realizat de catre studioul de creatie Ora-?to, care a elaborat concepte de creatie pentru produse de consum din toate sectoarele: sticla Heineken, ceasuri Swatch, cosmetice Lancaster, campanii publicitare (Honda, Levi's), amenajarea de spatii comerciale (Cabaret, salonul VIP de la Saint Tropez) sau site-uri Internet.
Sticla Revelation a fost conceputa de Pierre Cardin in colaborare cu designerul Thierry de Baschmakoff, directorul de creatie al agentiei Aesthete, specializata in creatia parfumurilor de lux. Designul vorbeste despre rafinament si avangarda, accentul fiind plasat pe contrastul culorilor, materialelor si tonurilor. Thierry de Baschmakoff este autorul a nenumarate creatii de succes pentru Bvlgari, Dior, Nina Ricci, Versace, Cartier.
Karim Rashid, un designer In ascensiune
Jumatate englez, jumatate egiptean, Karim Rashid este un designer prolific si versatil. Numai in ultimii sapte ani a creat 800 de produse in cele mai diferite domenii, operele sale fiind imediat cumparate de mari companii, precum Sony sau Citibank, dar si de cele mai renumite muzee din lume. El a conceput designul pentru ambalajul celui mai nou parfum al casei Davidoff, Echo. Materialele folosite, sticla grea si metal usor, au fost modelate dupa o sursa de inspiratie arhitecturala moderna. Capacul de pulverizare, de forma triunghiulara, reprezinta o piesa de mare impact pe intregul design al sticlei. Ideea pentru Davidoff Echo Woman i-a venit la Paris, in timpul conferintei de presa dedicate lansarii variantei masculine, Echo Davidoff. "Am facut niste schite rudimentare, pe o bucatica de hartie", spune el. "Pentru sticla de parfum destinata femeilor am desenat un triunghi cu linii moi, catifelate, astfel incat vaporizatorul sa fie in top, iar celelalte doua puncte sa creeze o forma puternica, simetrica si care sa fie in acelasi timp organica si senzuala." Codul de culoare a zmeurii a fost ales pentru a sugera ca Davidoff Echo Woman este parfumul femeii aflate intre adolescenta si maturitate, intre roz si rosu.


Articol de: Maria Vaschi, Capital
Inapoi la lista de stiri