Horoscopul zilei

Leu
(23 Iulie - 22 August)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Peste 97% din apa de pe Pamant se gaseste in oceane. Totodata, mai bine de 70% din apa "dulce" se gaseste in calotele glaciare din Antarctica si Groenlanda. Din intreaga cantitate de apa a planetei doar (2,7%) o reprezinta apa dulce. Dar daca se are in vedere faptul ca numai 0,46% din volumul de apa dulce poate fi utilizat direct (restul fiind reprezentat de vaporii de apa din atmosfera, izvoare subterane, ghetari, zapada sau aisberguri) apa dulce disponibila pentru utilizare reprezinta de fapt numai 0,0124% din intreaga cantitate de apa a planetei. De retinut, ca ponderea apei din rauri, cu precadere utilizata in activitatea umana, este deosebit mica (0,01% din apa dulce si 00027% din volumul total de apa de pe planeta).

› vrei mai mult

Bancul zilei

-De ce blondele varsa apa peste calculator?
-Vor sa navigheze pe net!

› vrei mai mult

Finala concursului ".Campion" - pepiniera olimpicilor internationali la programare

20 Aprilie 2004
Stefan Ciobaca, Marius Andrei si Radu Berinde, trei dintre elevii de aur ai Romaniei, au facut ca, prin prezenta lor la finala concursului ".Campion", de la sfarsitul saptamanii, coeficientul de inteligenta pe metru patrat la Poiana Pinului sa se ridice mult dincolo de cotele de normalitate. Cei trei olimpici internationali ai tarii - olimpici de premiul I mondial cativa ani la rand actualmente studenti in tara - s-au aflat la Poiana Pinului, Buzau, cu scopul declarat de a sprijini, de a ajuta si indruma pe colegii lor mai mici, liceeni, in cadrul pregatirii lor pentru olimpiadele internationale de informatica. In ultimii doi ani, cerintele olimpiadelor internationale de informatica s-au modificat substantial, motiv pentru care, pentru a putea participa la aceasta confruntare, si pregatirea elevilor trebuie regandita. Asa s-a nascut ideea concursului ".Campion", competitie gazduita de pagina web a Liceului de Informatica Grigore Moisil din Iasi, la care s-au inscris in acest an peste 2.000 de elevi. Finalistii, impreuna cu profesorii lor, s-au aflat pentru cateva zile in minunatul peisaj al taberei de sculptura de la Ciolanu, Buzau, atat in concurs, cat si la recreare. Tabara a fost organizata de catre SIVECO Romania in parteneriat cu MEC si cu participarea Centrului pentru Studii Complexe de pe langa UNESCO, oferind tinerilor programatori sansa de a rezolva probleme de diferite tipuri de dificultate. In acelasi timp, ".Campion" se constituie ca una dintre initiativele reunite de catre SIVECO Romania in cadrul Centrului virtual de Excelenta SIVECO, alaturi de concursul Cupa SIVECO, ce va avea recent finala celei de-a doua editii. La ".Campion" a putut participa orice elev care are acces la un computer conectat la Internet. Competitia este structurata pe grupe de varsta: grupa mica - elevi pana la calasa a IX-a inclusiv; grupa mijlocie - elevii din clasa a X-a si grupa mare - elevii din clasele XI-XII. In cadrul unei runde - modalitate in care s-a gandit pregatirea elevilor - au fost propuse spre rezolvare cate doua probleme de factura algoritmica. Rezolvarea presupunea implementarea solutiei in unul dintre limbajele de programare Pascal, C sau C++ si trimiterea acesteia spre evaluare prin intermediul site-ului. O data pe luna a avut loc o runda de concurs, in care participantii au rezolvat problemele propuse contratimp, in scopul de a se antrena pentru competiile de informatica. Elevii au trimis solutiile numai prin intermediul site-ului, pana la data si ora specificate ca moment de terminare a rundei respective. Toate solutiile trimise au fost evaluate cu soft de evaluare automata, in conditii similare cu cele existente la olimpiadele internationale de informatica. Evaluatorul a fost elaborat de Mihai Patrascu, fost olimpic international, actualmente student in SUA, la M.I.T., si a fost utilizat, atat in 2002, cat si in 2003, la pregatirile lotului national de informatica, precum si la Balcaniada de informatica 2003, care s-a desfasurat in Romania, la Iasi. Finala n-a fost scutita de surprize, dar ele au fost in exclusivitate placute. Castigatorii acestei prime editii sunt: Dimitriu Alexandru - C.N. "Mihai Viteazul", Ploiesti; Marin Radu - C.N. "Unirea" - Focsani; Pasoi Mircea - C.N. "I.L. Caragiale", Ploiesti (la grupa mijlocie); Constantin Jucovschi - Liceul Moldo-Turc din Chisinau; Silviu Gauceanu - Liceul International de Informatica, Bucuresti; George Nechifor - Liceul "M. Kogalniceanu", Vaslui (la grupa mare) si Catalin Salgau - Liceul "M. Kogalniceanu", Vaslui; Filip Constantin Buruiana - C.N. "Vasile Alecsandri", Galati; Daniel Ghilea - C.N. "I.L. Caragiale", Ploiesti (grupa mica). Aceste noi vedete ale informaticii sunt, de fapt, cei de la care, in viitorul apropiat, scoala romaneasca asteapta performante internationale olimpice.
Inapoi la lista de stiri