Horoscopul zilei

Capricorn
(21 Decembrie - 19 Ianuarie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Toate caracatitele sunt veninoase, insa numai cele cu inele mici albastre sunt cunoscute ca a fi mortale pentru oameni.

› vrei mai mult

Bancul zilei

- Ionel, sti alfabetul?
- Desigur domnulr invatator!
- Si ce litera urmeaza dupa A?
- Pai... toate celelalte.

› vrei mai mult

Elevii si studentii pot depune cererile pentru cumpararea calculatoarelor

20 Mai 2004
Guvernul Romaniei a adoptat proiectul de Lege privind acordarea unui sprijin financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare.
Beneficiari ai prevederilor prezentei legi sunt familiile cu elevi si/sau studenti din invatamantul de stat sau particular acreditat, in varsta de pana la 26 de ani, cu venituri brute lunare sub 1,5 milioane lei pe membru de familie.
Ajutorul financiar reprezinta echivalentul in lei a 200 de Euro pentru un calculator, fara a depasi valoarea calculatorului achizitionat.
Parintii sau ocrotitorii legali ai elevilor care au dreptul de a beneficia de prevederile prezentei legi, depun o cerere de acordare a ajutorului financiar pentru achizitionarea unui calculator, conform anexei, insotita de urmatoarele documente:
a) copie a certificatului de nastere sau actului de identitate al elevului impreuna cu o copie a actului de identitate al parintelui/ocrotitorului legal, precum si a actului care sa dovedeasca calitatea de ocrotitor legal, dupa caz;
b) copii ale certificatelor de nastere sau ale actelor de identitate, dupa caz, ale celorlalti membrii ai familiei;
c) adeverinte de venit, in original, ale membrilor familiei.
Solicitantii ajutorului financiar pentru achizitionarea unui calculator sunt parintele sau ocrotitorul legal, dupa caz.
Unitatea de invatamant preuniversitar are obligatia sa afiseze la loc vizibil lista documentelor necesare pentru acordarea ajutorului financiar in vederea achizitionarii Cererea impreuna cu documentele insotitoare se depun la secretariatul unitatii la care este inscris elevul.
Conducatorul unitatii va desemna persoanele care vor primi si inregistra solicitarile si documentele insotitoare. Acestea vor fi inregistrate intr-un registru special.

La depunerea cererii si actelor care o insotesc, solicitantul va prezenta si originalele documentelor.
Persoanele din cadrul secretariatului desemnate de catre conducatorul unitatii vor confrunta originalele cu copiile, iar pe acestea din urma se va trece mentiunea „conform cu originalul” pe fiecare pagina, sub care va semna atat primitorul cat si solicitantul.
La nivelul fiecarei unitati de invatamant se constituie o comisie formata din urmatoarele persoane:
a) directorul unitatii de invatamant - presedinte;
b) profesorul responsabil de burse – membru;
c) secretarul unitatii de invatamant - membru.
Comisia constituita la nivelul fiecarei unitati de invatamant preuniversitar are atributia de a verifica existenta tuturor documentelor necesare precum si eligibilitatea solicitantului. in cazul care exista neclaritati, comisia poate cere solicitantilor precizari suplimentare.


Model cerere pentru elevi/parinti

Model cerere pentru studenti
Inapoi la lista de stiri