Horoscopul zilei

Balanta
(22 Septembrie - 22 Octombrie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Greutatea tuturor furnicilor de pe Pamant este mai mare decat greutatea tuturor oamenilor.

› vrei mai mult

Bancul zilei

Care este culmea atletismului?
?
Sa alergi de unul singur si sa iesi pe locul 2

› vrei mai mult

Educatia asistata de calculator

14 Decembrie 2004
In ultima vreme, pentru elevii de liceu computerul a devenit mult mai mult decat un instrument destinat programarii, jocurilor in retea sau chat-urilor cu prietenii. De cand au patruns masiv in scoli, prin intermediul programului Sistem Educational Informatizat, calculatoarele au capatat si o alta utilitate, de data aceasta exclusiv educationala: ele s-au transformat in "unelte" de invatare, predare si gestionare a resurselor scolii. Sute de materiale educationale interactive sunt stocate in biblioteca virtuala a platformei de eLearning AEL, in laboratoarele tuturor liceelor din tara, iar lectiile electronice si-au depasit de mult scopul pentru care au fost proiectate initial.

Fenomene virtuale

La inceput, "lectiile AEL" au fost concepute cu dublul scop de a facilita munca profesorilor in explicarea unor notiuni si fenomene greu de ilustrat prin intermediul uneltelor clasice (cum ar fi tabla, creta si hartia) si de a spori interesul elevilor pentru metode moderne de invatare. In timp, lectiile AEL au reorientat practic procesul educational si l-au centrat pe elev, care a devenit astfel un participant extrem de activ la propria sa cunoastere si formare.

De doi ani incoace, elevii si profesorii isi creeaza propriile lectii, in domeniile in care simt ca mijloacele traditionale de invatare si toata maiestria didactica a celui de la catedra nu ii ajuta sa inteleaga pe de-a intregul cum se produc fenomenele pe care le studiaza. Interesul firesc manifestat de copii fata de noile metode de predare este stimulat insa si de un serios factor concurential: Cupa SIVECO, o competitie desfasurata sub umbrela Centrului Virtual de Excelenta SIVECO Romania.

Lucrul in echipa

Regulamentul concursului - aflat deja in pragul lansarii celei de-a treia editii - prevede participarea in echipe mixte, formate din profesori si elevi, care realizeaza o aplicatie informatica pe o tema aleasa de ei si o imbogatesc continuu, corespondand cu juriul competitiei, format din profesori, psihopedagogi, experti in proiectarea de soft educational. Dincolo de obiectivele didactice, concursul mizeaza si pe o importanta coordonata sociala: lucrul in echipa a consolidat in mod natural relatiile dintre profesori si elevi, iar distanta dintre cele doua laturi ale catedrei a scazut simtitor.

Succesul de care se bucura Cupa SIVECO in randul copiilor este descris de o profesoara din Ramnicu Valcea, Ana Maria Laculeanu, care a participat impreuna cu echipe de elevi la ambele editii ale concursului: "Mi-ati pus toti elevii in cap. Toti vor sa fac proiecte. S..t Vin, ma intreaba. Si de la alte clase. Ceva de genul: "Doamna ne indrumati si pe noi sa facem o aplicatie ca Alex si Adi? Credeti ca noi putem? In cat timp invatam" Ideea e ca si mie imi place. Problema e ca sunt in permanenta in criza de timp. Chiar daca nu ajung toti sa finalizeze, oricum e un pas inainte."

Si mai incurajator este faptul ca profesori aflati in pragul pensionarii si reticenti din start la ideea de lucru cu computerul s-au lasat "vrajiti" de utilizarea platformei AEL, iar acum incearca sa recupereze din mers timpul pierdut si sa descopere avantajele tehnologiei moderne.
Inapoi la lista de stiri