Horoscopul zilei

Rac
(22 Iunie - 22 Iulie)


Sanatate
Bani
Dragoste

› vrei zodia ta

Cultura generala

Pentru ca isi imparte orbita cu alte corpuri ceresti, Ceres a fost clasificata planeta pitica. Ceres imparte orbita cu milioane de asteroizi din centura principala a asteroizilor. Aceasta centura de asteroizi este situata intre planeta Marte si planeta Jupiter.

› vrei mai mult

Bancul zilei

La Natiunile Unite:
- Cu ce dotare logistica poate participa Albania la fortele de mentinere a pacii?
- Va dam un tanc!
- Nu se poate, doar unul?
- Bine, vi le dam pe amandoua.

› vrei mai mult

Cu 3.700 km/h pe sub ocean

16 Iunie 2005
Nu este exclus ca, peste cativa ani, avioanele sa devina o amintire. O echipa de ingineri din SUA lucreaza la cel mai ambitios proiect in domeniul transporturilor din istoria omenirii. E vorba de un tub care va lega, pe fundul oceanului, Anglia de SUA, si prin care se va deplasa un tren pe perna magnetica. Noul mijloc de transport intercontinental, "Transatlantic-Express", ar putea deveni realitate peste cativa ani. Proiectul de realizare a acestuia a fost deja finalizat, iar mai multe companii importante din domeniul transporturilor s-au aratat interesate sa investeasca in constructia liniei subacvatice. Este vorba de un tub fixat pe fundul oceanului, cu ajutorul unor cabluri de otel, la aproximativ 100 de metri adancime. Acesta va lega Marea Britanie de SUA, iar vehiculul va folosi tehnologie asemanatoare actualelor trenuri de mare viteza pe perna magnetica, functionale pe cateva rute din Japonia. Datorita faptul ca in tub va fi aproape vid, trenul va atinge viteza maxima de 3.700 km/h si va parcurge distanta dintre Bristol si New York in doar 90 de minute. Ambitiosul proiect, care va costa aproape 68 de miliarde de dolari, a fost prezentat de realizatorii lui in cadrul revistei germane de stiinta "Geo". "Acum suntem in stadiul realizarii studiului de fezabilitate. Cea mai importanta problema la ora actuala este gasirea unor solutii pentru fixarea tubului pe fundul oceanului, astfel incat sa nu se simta nici o influenta in cazul unor furtuni puternice. Daca acest lucru va fi rezolvat, lucrarile la linia submarina ar putea incepe in cel mult cinci ani. Beneficiile ar fi colosale, s-ar reduce foarte mult atat costul transportului, cat si durata calatoriei intre Europa si SUA.
Inapoi la lista de stiri