Distractie
Horoscopul zilei
Cultura generala
Busola indica doar polii magnetici, nu si cei geografici. Nordul geografic este punctul cel mai nordic al Pamantului si e stabilit in urma miscarii de rotatie a Pamantului fiind plasat pe axa de rotatie (Polul Nord). Din acest motiv Nordul geografic e stabil in timp. Nordul magnetic (cel indicat de busola) e stabilit in functie de magnetismul Pamantului (liniile campului magnetic care converg) si nu este stabil in timp; de asemenea, Nordul magnetic NU se afla intr-o pozitie precisa. Polul Nord magnetic se afla la o distanta de aproximativ 1.600 de km mai la sud de cel geografic, in nordul Canadei (Golful Hudson) si se aproximeaza ca s-a miscat mai mult de 1.000 de km catre Siberia, potrivit Universitatii Oregon State. Declinatia se micsoreaza cu aproape 1 grad, la fiecare 7 ani.
› vrei mai multBancul zilei
De cate armate e nevoie pentru a schimba un bec?
Raspunsul este: de cel putin sase. E nevoie in primul rand de germani, ca sa inceapa treaba. Nu pot lipsi din calcul francezii, pentru ca e mereu nevoie de cineva care sa se dea batut dupa ce a facut putin, foarte putin efort. Vor urma italienii, care vor incepe treaba, vor continua complet aiurea si vor da apoi bir cu fugitii, apoi englezii, pentru ca cineva trebuie sa si stea neclintit acasa fara sa miste un deget. Dupa atata circ vor aparea americanii, care vor face tot ce-a mai ramas de facut si-si vor asuma creditul pentru tot ce s-a facut pana atunci. Totul va fi incheiat "rotund" de elvetieni, in rolul celor care observa totul si se prefac ca nimic neobisnuit nu s-a petrecut.
Shop Clopotel.ro
home : Chestii distractive : Spanzuratoarea
Spanzuratoarea
# Numar de greseli ramase: 1
VA_ _ _ _ TATEA
Alege o litera de mai jos:
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Shop Clopotel.ro
Evenimentele zilei
26 noiembrie 1832
Primul tramvai stradal din lume
La 26 noiembrie 1832 este pus in functiune in New York City primul tramvai stradal din lume. Acesta folosea cai si magari pentru tractiunea vagoanelor, de regula cate doi la un vagon. Ocazional erau folosite si alte animale iar in cazuri de urgenta, oameni. In Romania, primul tramvai, de asemenea tras de cai, a functionat in Timisoara incepand cu anul 1869, fiind inlocuit in 1899 de tramvaiul electric.